چهل حدیث قدسی
چهل حدیث قدسی



چهل حـدیث قـدسـی

1- قال الله عزّوجلّ:

تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

2- قال الله عزّوجلّ:

در نهان و نيز هنگام شادماني به ياد من باش تا در غفلت‌ها به يادت باشم.(امالي صدوق/254)

3- قال الله عزّوجلّ:

اي آدم! آن‌چه بين من و توست: از تو دعا و از من اجابت.(الخصال1/244)

4- قال الله عزّوجلّ:

اي آدم! هركدام از فرزندان تو قصد انجام كار نيكي كند، اگر انجام ندهد يك كار نيك و اگر انجام دهد، ده برابر نوشته خواهد شد.(كافي2/440)

5- قال الله عزّوجلّ:

اي موسي! آرزوهاي بسياري براي دنيا نداشته باش، زيرا دلت را سخت مي‌كند و كسي كه دلش سخت باشد از من دور مي‌شود.(كافي8/42)

6- قال الله عزّوجلّ:

اي موسي! نزد من از بسياري گناه فرياد برآور، همانند گناه‌كاري كه از دشمنش مي‌گريزد.(كافي8/42)

7- قال الله عزّوجلّ:

اي موسي! مرا در هيچ حالتي فراموش نكن و از بسياري مال سرمست نشو.(كافي8/45)

8- قال الله عزّوجلّ:

اي موسي! توبه را زود انجام بده و گناه را براي بعد بگذار.(كافي8/46)

9- قال الله عزّوجلّ:

آن‌گاه كه در برابر من به نماز مي‌ايستي، شتاب نكن.(‌كافي8/46)

10- قال الله عزّوجلّ:

اي موسي! هر‌كه از گناهكاران نزد تو آمد و به تو پناه برد، بگو خوش آمدي و آسوده شدي، چه جايگاه بزرگي است پيشگاه خداوند جهان. و بر ايشان آمرزش بخواه و بر ايشان مانند يكي از خودشان باش.(كافي8/48)

11- قال الله عزّوجلّ:

نيكي ده برابر پاداش دارد و يك گناه نابود‌كننده است.(‌كافي8/49)

12- قال الله عزّوجلّ:

اي فرزند آدم! خودت را محو بندگي من كن تا دلت را پر از بي‌نيازي كنم.(‌كافي2/83)

13- قال الله عزّوجلّ:

شكر، نعمت‌ها را افزون و از ديگران بي‌نياز مي‌كند.(‌كافي2/94)

14- قال الله عزّوجلّ:

هرگونه مي‌خواهي باش كه با هر دست كه دهي از همان دست مي‌گيري.(‌كافي2/138)

15- قال الله عزّوجلّ:

هر‌كه مرا ياد كند همدمش مي‌شوم.(كافي2/496)

16- قال الله عزّوجلّ:

مال بسيار، گناهان را از ياد مي‌برد.(كافي2/497)

17- قال الله عزّوجلّ:

ياد من، هر جايي زيباست.(كافي2/497)

18- قال الله عزّوجلّ:

آن‌گاه كه مرا ياد مي‌كني، فروتن باش.(‌كافي2/497)

19- قال الله عزّوجلّ:

زبان را در پس انديشه قرار ده تا در امان باشي.(‌كافي2/498)

20- قال الله عزّوجلّ:

با مستحبات به من نزديك شو.(كافي8/132)

21- قال الله عزّوجلّ:

اي عيسي!آن كه بر من شوريده و گناه مي‌كند تو را نفريبد. روزي مرا مي‌خورد و ديگري را بندگي مي‌كند...آن‌چنان او را به بند مي‌كشم كه راه گريزي نداشته باشد.(كافي8/133)

22- قال الله عزّوجلّ:

بايد كه زبانت در نهان و آشكار، يكي باشد.(كافي8/134)

23- قال الله عزّوجلّ:

اي داوود! همان‌گونه كه نزديك‌ترين مردم به خدا، فروتنان هستند، دورترين مردم از خدا، متكبران هستند.(كافي2/124)

24- قال الله عزّوجلّ:

هر‌كه بنده‌ي مؤمن مرا بيازارد، بايد با من اعلام جنگ كند.(كافي2/305)


25- قال الله عزّوجلّ:

اي محمد!

هر‌كه ولي مرا بيازارد به جنگ من برخاسته است.(كافي2/352)

26- قال الله عزّوجلّ:

بنده‌ام با چيزي بهتر از واجبات به من نزديك نمي‌شود. و با نافله(كارهاي مستحبي) به من نزديك مي‌شود تا اينكه دوستش بدارم. آن‌گاه كه دوستش بدارم، من گوش او خواهم شد كه با آن مي‌شنود و ديده‌ي او كه با آن مي‌بيند و زبان او كه با آن سخن مي‌گويد و دست او كه قدرت‌نمايي مي‌كند. اگر دعايم كند اجابتش مي‌كنم و اگر از من بخواهد به او مي‌دهم.(كافي2/353)

27- قال الله عزّوجلّ:

واي بر كساني كه با فريب، دين را به دنيا مي‌فروشند.(كافي2/299)

28- قال الله عزّوجلّ:

اي احمد! پرهيزكاري، زينت مؤمن و ستون برپايي دين است.(ارشادالقلوب1/203)

29- قال الله عزّوجلّ:

اي احمد! عبادت ده بخش دارد كه نُه بخش آن، به دست آوردن روزي حلال است.(ارشادالقلوب1/203)

30- قال الله عزّوجلّ:

اي احمد! مي‌داني به كدام دليل تو را بر ديگر انبيا برتري دادم؟ به دليل يقين و حسن خلق و سخاوت نفس و دلسوزي براي مردم.(ارشادالقلوب1/205)

31- قال الله عزّوجلّ:

اي احمد! انديشه‌ات را به‌كار گير پيش از آن‌كه از دست برود، زيرا كسي كه انديشه‌اش را به‌كار بندد، اشتباه نمي‌كند و گرفتار سركشي نمي‌شود.(ارشادالقلوب1/205)

32- قال الله عزّوجلّ:

چنان‌كه هيچ درختي بدون ميوه كامل نيست، ايمان نيز بدون كنار‌گذاشتن كارهاي حرام كامل نمي‌شود.(علل‌الشرايع1/250)

33- قال الله عزّوجلّ:

برادرت علي را بشارت ده، كه من دوست‌دار او را عذاب نمي‌كنم و به دشمن او رحم نمي‌كنم.(امالي صدوق39)

34- قال الله عزّوجلّ:

لا اله الله دژ(امان) من است، كسي كه وارد آن شود، از عذاب من در امان است.(امالي‌الصدوق235)

35- قال الله عزّوجلّ:

(اي آدم!) اگر اين‌ها(اهل بيت عليهم‌السلام) نبودند، نه تو را مي‌آفريدم و نه بهشت و جهنم را، و نه آسمان و زمين را.(معاني‌الاخبار124)

36- قال الله عزّوجلّ:

من بي‌نيازترين شريك هستم، هر كس كاري انجام دهد و ديگري را (با من) شريك كند، من از آن (كار) بيزارم و آن (كار)، براي همان شريك خواهد بود.(بحار67/222)

37- قال الله عزّوجلّ:

ولايت علي بن ابي طالب(ع) دژ (امان) من است هركه وارد آن شود، از عذاب من در امان خواهد بود.(عيون اخبارالرضا(ع)1/146)

38- قال الله عزّوجلّ:

همانا علي امام پرهيزگاران و رهبر روسفيدان پاك و پادشاه مؤمنان است.(امالي‌الصدوق352)

39- قال الله عزّوجلّ:

اگر علي را نيافريده بودم، همسري مناسب فاطمه، از فرزندان آدم و نسل او نبود.(عيون اخبارالرضا(ع)203)

40- قال الله عزّوجلّ:

به‌راستي در‌مي‌گذرم از مردمان مسلماني كه ولايت امام عادلي را كه از جانب خداوند است پذيرفته‌اند.(كافي1/376)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : اصغررجعتی
تاریخ :
زمان :


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 149
بازدید کل : 45134
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



... کسب درآمد ... ... کسب درآمد ...